Tuesdays


7 Jahre nach Veröffentlichung von „A World Away“ haben Hannes und ich die Arbeiten an einem neuen Album begonnen. Berufliche Turbulenzen (Umzug nach München, dann wieder Umzug nach Erlangen) haben es unmöglich gemacht, ein neues Album zu produzieren. Gleichwohl, die Kreativität nimmt nicht ab - die Katze lässt das Mausen nicht...

Hannes hat weiter Texte geschrieben, ich habe im Keller meines Hauses komponiert und vorproduziert, so dass im Jahr 2000 im kalten Keller des Hauses von Mammi in Erlangen („lower level“) die Aufnahmen starten konnten.

Keine 3 Jahre später war das Werk auch schon fertig und konnte im März 2004 veröffentlicht werden.

Tuesdays verdankt seinen Namen der Tatsache, dass wir uns angewöhnt hatten, uns jeden Dienstag in der Woche zu treffen. Dies ist mittlerweile ein fester Bestandteil in unserer Lebensplanung geworden, den ich jedenfalls nicht mehr wegdenken kann. Es geht aber wohl auch nicht anders: wenn man die wichtigen Dinge nicht fest einplant und sich diese Zeit schon weit im Voraus reserviert, es würde vieles nicht erledigt werden können.

Ein Freund von Hannes hat diese beiden Entwürfe für ein CD-Cover gefertigt, die in der Endredaktion aber nicht durchgegangen sind, es aber allemal verdient haben, hier gezeigt zu werden!

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Dieser Entwurf stammt von mir, dazu habe ich ein Bild von Wolfgang Heindel verfremdet - ist aber dann doch nicht übernommen worden...

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Dies ist das Foto, das auf die CD selbst gedruckt wurde. Es zeigt einige (wenige) der Weinkorken zu den entsprechenden Weinflaschen, die während der Sessions geleert wurden. Wolfgang hat sie im Quadrat angeordnet und farblich verfremdet.

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On Tuesdays

It’s amazing, but finally we made it. It was in the autumn of 2000. Decisions had to be taken. We bought a PC. Then the software. We bought Cubase. Then the problems began. How to convince Cubase to feel at home on the PC? How to convince ourselves to feel at home in Cubase? Recording took place in the cellar of my Mum’s house, the place where – more than 25 years ago – we had made our first musical steps. Winters were cold. Can anybody turn on the heater? Yes, but first we gotta mend the fuse. Summers were comfortable, but too short. By and by, we began to work on a weekly routine. Usually Tuesdays. Somewhen in between, Wolfgang H. joined us with his video camera. By now he must have millions of hours of utterly boring material of our sessions. Watching this may severely damage your health.

No-one was really interested in finishing these sessions. We had a good excuse to stay away from home. Strangely enough, and this has never been satisfactorily explained so far, there came the day, when Wolfgang M. found, he had no more parts to play, no more verses to sing. Wolfgang H. had simultaneously, surprisingly stopped insisting on a 10-minute-organ solo and, come to think of it I found I had survived another winter. Mum had run out of fuses.

We looked at each other. We held our breath. Slowly, very, very slowly we took a sip of red wine.

The equipment, you ask? Does it matter? Well, if you must know: a guitar here, a microphone there. The rest is, well, not by the way, but thanks to uncle computer.

By the way, there was also Gerhard Schmidt playing saxophone on “You are so important”, and clarinet on “Little Dove”. Günther Barckhausen was drumming on “Troubles of the Rich” which had actually been recorded for “A World Away” some 10 years ago. Thomas Freckmann had his fingers in the mixer – wonder how he survived that and Mammi; she gave us shelter in all those years. Thank God she didn’t ask us to paint the fence!

But above all, our wives, Elke and Elke had the patience to let us do this thing. God bless their immeasurable wisdom. And no, there is no further Elke. Not yet.

That’s it, is it?
So long, and thanks for all your purchases.
See you again, one distant starlit night when the flowers of May are blooming.

Spring 2003

The poets, each in his own way:
Wolfgang Mai
Wolfgang Heindel
Hannes Friedrich

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Flowers-Of-May


Amazing